737 469 128
dietetykainsulinka@gmail.com
Instagram

Co się kryje w płatkach śniadaniowych?


Zobaczmy co kryje się w popularnych płatkach śniadaniowych, które na co dzień spożywa wiele Polaków (i nie tylko dzieci). Reklamowane są jako zdrowe, smaczne i pełne witamin, wprost idealne na śniadanie dla każdego.

platkisniadaniowe

Jeśli myślisz, że moda na te płatki śniadaniowe już minęła, a dzieci zwykle jadają inne śniadanie to niestety, ale jesteś w błędzie. Wiele podopiecznych ze wstydem przyznaje, że jest to jedne z najczęstszych śniadań, które gości w pośpiechu rano w ich domach. Nierzadko również można zauważyć, że płatki tego typu trafiają do koszyków matek przedszkolaków. Czy naprawdę myślimy, że to dobra opcja na śniadanie czy jesteśmy świadomi naszych złych wyborów?

Prawda jest taka, że jest to jedno z gorszych śniadań, zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Co innego można zaproponować dziecku na śniadanie, kiedy już pożegnamy się z płatkami? (co oczywiście nie będzie takie łatwe - niestety sami przyzwyczailiśmy dziecko do takiego śniadania... )

🍓🍓🍓 Nie musimy od razu przeprowadzać rewolucji i kazać dziecku jeść awokado czy nasiona chia. Jednak warto spróbować znaleźć zdrowszą alternatywę dla płatków.

✅ brązowy ryż na mleku z cynamonem, jabłkiem i orzechami
✅ płatki owsiane z mlekiem z malinami i kostką startej czekolady
✅ koktajl jagodowy z jogurtem naturalnym i łyżką otrębów
✅ kanapki z masłem orzechowym (100%)
✅ pudding z kaszy jaglanej z gorzką czekoladą, na mleku, z orzechami - posypany np. granatem
✅ fit nutella (robiona w domu)
✅ placki twarogowe (przepis w poście 3 POMYSŁY NA OWOCE LEŚNE)
✅ koreczki z ciemnego pieczywa, szynki, sera i dowolnych warzyw
✅ naleśniki z mąki z pełnego przemiału z twarogiem, orzechami i owocem
✅ omlet z warzywami
✅ tosty z ciemnego pieczywa, szynki, sera podane z surowymi warzywami

Przygotowanie każdego z wymienionych przepisów nie zajmuje więcej niż 15 minut - każde danie można przygotować wcześniej lub w większej ilości np. na 2 dni.