737 469 128
dietetykainsulinka@gmail.com
Instagram

NAJCZĘSTSZE PYTANIA - Jak mam więcej jeść, by schudnąć?


Parę dni temu na popularnej grupie związanej z fitnessem poprosiłam użytkowników o spisanie co dziś zjedli - odpowiedzi były różne. Cieszę się, że spora część pytanych kobiet jest świadoma ilości kalorii, które powinny spożywać każdego dnia. Jeżeli któraś z Pań wykonuje pracę fizyczną lub trenuje ciężko np. siłowo, jej zapotrzebowanie kaloryczne różni się od Pani (w tym samym wieku, o tej samej wadze i wzroście), która wykonuje pracę siedzącą.

jak jeść więcej

Niestety, były też odpowiedzi, z których wynikało, że Panie jedzą jeden posiłek dziennie lub posiłki, które zsumowane z całego dnia nie przekraczały 1000 kcal. Wiele Pań pisało, że jest w stanie zjeść przykładowo 1600 kcal i nie mogą zjeść więcej... więc podpowiem Wam dzisiaj JAK JEŚĆ WIĘCEJ ?

✅ stopniowo zwiększaj kaloryczność. Np. o 100-150 kcal co 7-12 dni. Wsłuchaj się w swój organizm, sam(a) zobaczysz, kiedy będziesz potrzebować zwiększyć kaloryczność. Stopniowe zwiększanie kalorii zminimalizuje szansę na skok wagi, a więc dużo mniejsza szansa że przytyjesz
✅pij szejki i koktajle! W takiej formie posiłku można śmiało "przemycić" dodatkowe kalorie - przykładowo szejk : 100 ml mleczka kokosowego, malina (garść), łyżka kakao niesłodzonego, pół szklanki wody = 340 kalorii. Koktajl : awokado, pół banana, pół pomarańczy, 1 kiwi = około 400 kcal.
✅wprowadzić zdrowe tłuszcze do diety - łyżka oliwy z oliwek do sałatki (70-80 kcal), łyżka masła orzechowego do omleta na słodko (140 kalorii), garść orzechów do deseru (170 kalorii), pół awokado na kanapki lub do koktajlu (120 kalorii).
✅zdrowe desery, tarty - zdrowe nie zawsze znaczy niskokaloryczne - w deserach łatwo przemycić kalorie w postaci kremu, gorzkiej czekolady, kakao, kaszy jaglanej lub mleczka kokosowego
✅Jedz ryby morskie i tłustsze mięso - Nic się nie stanie jeśli zjesz dwa plastry boczku do jajecznicy lub sięgniesz po tłustsze mięsa niż pierś z kurczaka (np. mięso z ud kurczaka, karkówka czy kiełbasa z dobrym składem), pod warunkiem, że pilnujesz ilości tłuszczów nasyconych w diecie. Wprowadź i doceń tłuste ryby i ryby morskie np. dostępną niemal wszędzie i niedrogą makrelę.

UWAGA !
❌ nie chodzi o to, abyś rzucał(a) się na kaloryczne, wysoko przetworzone potrawy lub fast food
❌ jeśli jesz obecnie 1400 kcal i chcesz zwiększyć kalorykę swojej diety - nie przechodź z dnia na dzień od razu na np. 2000 kcal
❌nie patrz tylko na to ile jesz - PATRZ CO JESZ I zwracaj uwagę na JAKOŚĆ posiłków, na pochodzenie produktów, na skład.


Powodzenia i zachęcam do jedzenia